tirsdag den 26. juni 2012

Kjære bloggbok - Bokstavelig dødssynd


I går gjorde jeg noe jeg bare ikke klarer å tilgi med selv for - rett og slett en dødssynd som bare ikke er ok. Jeg og en venninne var ute å gå tur og hvor vi så kom forbi en kirke hvor det akkurat hadde vært en begravelse. Gjestene var alle nesten reist og de var i ferd med å tømme kirken for blomster. De satte dem ute ved veien, sikkert for deretter å fylle dem opp i en bil. Det var bare så utrolig mange blomster - så vi tenkte at de aldri i live kunne få plass til alle de blomstene noe sted. Så vi tok en bukett og gikk hjem. Men da jeg kom hjem fikk jeg bare så utrolig dårlig samvittighet. Bare fordi jeg bruker alle pengene mine på å kjøpe klær og derfor ikke tar meg råd til å kjøpe blomster, så er det ingen unnskyldning for å stjele fra de døde og sørgende - rett og slett en dødssynd! 

Nå som jeg har gjort det, så sitter blomstene og ser stygt på meg - men jeg vil jo heller ikke kaste dem, det er i hvert fall respektløst! Noen forslag til hva jeg skal gjøre med blomstene? Tenkt på å ta dem med ned til kirkegården og legge dem på en tilfeldig grav - så kan noen andre få glede av dem:) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar