onsdag den 6. juni 2012

Kjære bloggbok - Verpesyk - JEG!:)

På Facebook popper det opp med ultralydbilder og beskjeder om at folk er gravide. Det er som om det er en epidemi som er ute og går. Jeg har alltid vært av typen som har sakt at jeg skal vente til jeg minimum er 30 og at barn over hode ikke er på ønskelisten. Men for leden var jeg med en gravid venninne inn i en klesbutikk for gravide - og så opplevde jeg noe jeg ikke trodde kom til å skje, nemlig at JEG VAR SJALU! Det var som om jeg følte en skuffelse over at det ikke var meg som skulle til å kjøpe oversize klær og få strekkmerker på magen.

Jeg er verpesyk! Men alle vet, eller tror de vet at jeg absolutt ikke vil ha barn - men faktum er jo et helt annet. Men nå føler jeg ikke jeg kan fortelle det til noen. Derfor er det jo passe digg å kunne fortelle det her inne:) Jeg får trøste meg med at jeg kan gå i mine trange jeans og drikke øl - to ting jeg ikke skjønner hvordan jeg skulle klare meg uten hvis jeg ble gravid:P

Dessuten så er jeg jo ikke merkelig som ikke får barn nå. I følge statistisk sentralbyrå er gjennomsnittsalderen for fødende hele 29,9 år nå: http://www.ssb.no/norge/fruktbarhet/! Så jeg har faktisk noen år å gå på. Men jeg kunne fortsatt virkelig ønske det var meg som kunne gå rundt med en liten på armen, være med i barselsgrupper og gå tur med barnevognen... En dag skal det nok skje for meg også:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar