tirsdag den 1. maj 2012

Kjære bloggbok - Lov å drømme seg bort

For leden satt jeg sammen med noen veninder og spiste lunsj, hvor hun ene kom til å fortelle om en våt drøm hun hadde hatt natten før. Det var så ikke med hennes kjæreste. Åpen som jeg er, kaster jeg meg på bølgen og forteller hvordan jeg synes det er helt lov å ikke minst veldig normalt. Problemet var bare den, at de andre jentene over hode ikke virket til å være enige.

Det er  som når man har et par shorts man bare elsker over alt og man så sitter og sikler over noen nye shorts på en netshop butikk med sesongens mote. Det er jo ikke fordi man ikke elsker de gamle shortsene, men derfor kan man jo få lov til å drømme litt. Kanskje ikke helt sammenlignbart med et forhold, men poenget er det samme. Sålenge man elsker sin kjæreste og absolutt ikke vil gå fra vedkommende, så er det da lov å drømme seg litt bort med noen andre.

Jeg er jo lykkelig i forhold med min kjære, men noen ganger flyr jo tankene vekk til hvordan det ville være å være med en anden. Det er jo klart at forholdet har blitt så stabilt at kriblingen i magen, den er der ikke lengre. Personlig tror jeg mange slår opp med deres kjærester fordi de savner denne kriblingen - men faktum er at et hvert forhold på et tidspunkt går over i mere vaner og trygghet. Spenningen finnes derfor ikke i å finne en ny kjæreste, men i å drømme seg bort litt. Det tror jeg er medisinen til et sundt forhold.

Bildene er fra en konsert jeg var på forleden - vokalisten var bare alt for digg! Og da gikk jo tankene til hvordan det ville være stå å vente på at han skulle bli ferdig, for så å.... Ja - drømme litt. Sålenge det bare er i tankene og ikke i handlingene synes jeg altså det bare er sundt for forholdet:)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar